E timpul sa te informezi

Invata sa fii un manager bun

Daca cumva te intrebi de ce isi dau oamenii demisia “la greu”, iti propun sa urmezi cativa pasi, simpli. Echipa ta de oameni pe care o ai in subordine, colaboratorii tai cu care lucrezi si partenerii cu care mergi brat la brat, nu sunt vinovati pentru esecul tau. Iar ei sunt cei mai buni daca tu stii cum sa-i organizezi. In primul rand este business-ul tau. Ei muncesc pentru tine si alaturi de tine. Incepe cu inceputul: FA-TI ECHIPA! Iar mai apoi:
Devino un lider al schimbarii
– daca ceva nu merge, schimba. O afacere nu este o serie de predictii logice a ceea ce urmeaza sa se intample. In zilele noastre afacerile sunt rezultatul necontrolabil al unor revolutii simultane in domeniile economic, finanicar si tehnologic. Un bun managerul trebuie sa stie sa infrunte cu calm haosul, sa imbratiseze cu entuziasm schimbarea si sa conduca echipa prin toate schimbarile care vor aparea in cale.
Castiga-le increderea!
– De cele mai multe ori angajatii sau partenerii nu sunt atenti la ce le spune managerul locatiei ci sunt atenti la ce face el. Increderea este cea care creaza relatiile. Stabilesti reguli si termene limita si fii primul care le respecta. Programezi intalniri, tine-le, altfel vor lua in gluma data viitoare acest lucru. Arata-le ca lucrezi pentru binele echipei si esti gata sa mergi pana in panzele albe daca este nevoie pentru ei. Ai facut o greseala? Nu incerca sa o acoperi: recunoaste-o si asuma-ti responsabilitatea. Daca incepi sa te plangi, ai o atitudine urata, faci comentarii rautacioase sau abuzive, incerci sa minti si sa pacalesti, le vei trada increderea si nu vei avea altceva decat o echipa demoralizata si nemotivata.
Da feedback
– Fara o incurajare, o sarbatorire a unei victorii, oamenii vor incepe sa se intrebe “de ce muncesc atat de mult?” si asta se va vedea in productivitatea lor. Acordand mereu feedback, oamenii vor sti unde se afla, care este rolul lor, vor avea increderea ca sunt niste profesionisti si ca trebuie sa ramana asa sau sa fie chiar mai buni. Chiar si criticile constructive sunt un feedback atunci cand ceva nu a mers bine. Insa formulate in asa fel incat sa ofere un impuls celuilalt de a schimba ceea ce nu a mers bine.
Creste-le entuziasmul
– Doreste-ti ca oamenii tai sa fie fericiti si sa lucreze cu entuziasm. Stabileste o competivitate creativa intre ei, nu demoralizanta. Atunci cand treceti prin perioade grele, gaseste modalitati prin care sa faci ca totul sa para mult mai usor si mai amuzant.Si nu uita ca si tu sa faci parte din echipa, nu sa fii cel care sta deoparte observator pentru ca se vor simti stanjeniti.

Implica-te
– Multi angajati sunt preocupati de efortul lor si nu de rezultat. Sunt preocupati de ce ar trebui sa faca managerul pentru ei. Arata-le practic ce trebuie sa faca, nu da indicatii prin biletele sau rapoarte, mail-uri si mai stiu eu ce barfe cu “colegii preferati”.
Creste si dezvolta-ti echipa
– Traim intr-o lume bazata pe cunoatere unde informatia creste si se schimba cu viteza luminii. Acest lucru creeaza noi provocari. Angajatii tai au acces mai mare la universul de cunostinte al business-ului decat clientii sau potentialii clienti, insa acestia din urma isi cunoasc mai bine situatia, fie ea materiala sau de orice alta natura. Poate ca cea mai buna strategie a unui training de comunicare ar fi sa ii incurajeze pe oamenii tai sa petreaca cat mai mult timp invatand despre situatia clientilor lor. Cum imi place mie sa zic, social training.
Marii manageri ofera in permanenta coaching, training, dezvoltare. Vad asta ca pe o investitie continua. Ei nu lasa la voia intamplarii dezvoltarea oamenilor, ci isi creaza un focus plan, isi propun obiective masurabile pe care le si implinesc. Ei stiu sa faca diferenta intre dezvoltarea carierei si dezvoltarea abilitatilor.
Condu-ti oamenii spre perfectionare fara sfarsit
– Cantarirea mai atenta a activitatii duce la intelegerea mai buna a lucrurilor care aduc rezultate pozitive. Nu trebuie sa schimbi un om la fiecare 5 zile. Educa-ti oamenii.
Priveste fiecare componenta si cauta impreuna cu echipa ta modalitati mai bune de executare a fiecarui task.
Ajuta-ti oamenii sa munceasca mai eficient. Motiveaza-ti oamenii punand intrebari de genul “cum te descurci, ai nevoie de ajutor”.
Si nu in ultimul rand : ANGAJEAZA-TE PE TINE INSUTI LA PERFECTIONAREA CONTINUA.

Oamenii nu renunta la job-uri si la proiecte, renunta la “sefi”.

 

Victoria Anghel
Specialist Marketing & Comunicare PR