E timpul sa te informezi

Sa vorbim PR!

A vorbi despre dorinta de a avea o cariera in domeniul relatiilor publice presupune cunoasterea catorva detalii despre PR.

Ce sunt relatiile publice?

Raspunsul ar trebui sa vina din cele in jur de 500 de definitii ale termenului.
In general se recunoaste ca relatiile publice presupun stabilirea si mentinerea unor relatii mutual profitabile cu diverse publicuri.
Relatiile publice un mare impact si in ceea ce priveste modul in care este perceputa o organizatie, in conditiile in care o comunicare permanenta (proactiva, care vine in intampinarea unor nevoi, in locul celei reactive, care are in vedere reactia la ceva ce s-a intamplat), informarea permanenta si strategiile de imagine pe termen mediu si lung au in vedere crearea si mentinerea unei imagini cel putin buna pentru companie.
Caracteristicile specialistului in PR nu sunt deloc usoare insa, daca iti place domeniul, crede-ma, va fi floare la ureche.
Profesionistul in PR trebuie sa aiba studii in domeniu . Astazi toti ne-am nascut PR. Scuzati aroganta!
Experienta, lucrul activ intr-o agentie sau in cadrul unui departament specializat sunt insa capitale. Si mai trebuie un “ingredient”: pasiunea pentru acest domeniu. Fara suflet pus in fiecare activitate, eveniment, campanie nu se poate obtine adevarata performanta.
Continua pregatire, dorinta de perfectionare este o alta trasatura a specialistului in relatii publice. Pentru a putea aduce un plus de calitate companiei la care lucreaza, PR-istul trebuie sa fie la curent cu noile tendinte, cu lucrurile care pot sa fie utile companiei.
Specialistul in relatii publice trebuie sa fie proactiv – sa fie mereu cu un pas inainte, sa creeze strategii interesante.
Specialistul trebuie sa ofere intotdeauna informatia corecta pentru a avea succes si credibilitate si in alte ocazii ulterioare.
Specialistul in relatii publice trebuie sa fie un bun scriitor, trebuie sa aiba abilitatea de a utiliza stiluri diverse pentru materialele pe care va fi nevoie sa le realizeze. Acest lucru duce la constatarea unei alte trasaturi de baza: adaptarea la publicurile-tinta.
PR-istul trebuie, de asemenea, sa stie sa vorbeasca foarte bine si convingator. Fiind un bun orator are sanse mai mari de a ii convinge pe cei din jur, de a face ca mesajul transmis sa fie preluat si inteles. Si aici intervine adaptarea la audienta – inclusiv a stilului, a intonatiei, mimicii – a tot ceea ce tine de PR-ist. Specialistul trebuie sa fie si deschis, amabil in comunicare. La un eveniment spre exemplu, daca va fi intrebat ceva, trebuie sa raspunda cu calm. Va trebui sa ofere explicatii complete, argumente pentru afirmatiile facute astfel incat sa castige credibilitatea consumatorului.
PR-ul este un instrument puternic. Toti au dat START-ul de undeva. Cel mai bun lucru este cel pe care-l faci acum. Esti aici, probabil din gresala, dar si mai mult probabil pentru ca vrei sa stii mai multe despre PR si cum te poate ajuta sa devii o imagine pentru publicul pe care-l vizezi.
Indiferent de domenii, ca si activitate, PR-ul este intr-adevar aplicabil, mai devreme sau mai tarziu.
„Publicitatea poate fi ingrozitoare, doar daca nu ai parte de ea!” spune Jane Rusell.

Victoria Anghel
Specialist Marketing & Comunicare PR